דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תבחר כרטיס קול לאולפן שלך? 

מאת    [ 27/03/2010 ]

מילים במאמר: 572   [ נצפה 3866 פעמים ]

כרטיס קול הוא הרכיב במחשב שאחראי על עיבוד הסאונד שנכנס ויוצא אל ומן המחשב, וכך אחראי על איכות ההקלטה ואיכות הסאונד באולפן שלך.

 כרטיס קול On-Board אשר מגיע עם רוב המחשבים יניב סאונד באיכות ירודה. כמו כן ב- כרטיס קול מובנה בלוח האם אין חיבורים מתאימים למיקרופונים מקצועיים, ואיכות ההקלטה תהיה נמוכה מאד. מי שמבקש להתחיל ליצור מוסיקה בתור תחביב שולי בלי להשקיע יותר מידי כסף ברכישת כרטיס קול, יכול להשתמש בשלב ראשון בכרטיס הקול המובנה, אם יוריד ויתקין את הדרייבר החינמי ASIO4ALL שיעזור להתגבר על בעיית ה-Latency (השהייה) שנוצרת כאשר משתמשים ב-כרטיס קול מובנה. מי שרוצה ליצור מוסיקה באופן מקצועי צריך כרטיס קול מקצועי!

ההיצע של כרטיסי קול מקצועיים גדל מאד בשנים האחרונות, וחשוב מאד שכל אחד יתאים את כרטיס הקול לצרכים שלו. הנה כמה מאפיינים אותם רצוי לקחת בחשבון לפני שבוחרים כרטיס קול מקצועי ליצירת מוסיקה:


החיבור של כרטיס הקול למחשב:

כרטיסי קול פנימיים בדרך כלל זולים יותר, ובאופן כללי אינם נופלים באיכות הסאונד מכרטיסי קול חיצוניים, אך כרטיס קול חיצוני עשוי להיות נוח בהרבה בסביבה האולפנית. כרטיס קול חיצוני יכול להתחבר ב-USB או ב-Firewire. בגדול חיבור חיבור Firewire וגם אם ישנו אחד כזה, לצורך עבודת אודיו יש צורך בכרטיסFirewire איכותי בשלב ראשון אם לא רוצים את הנוחות שב-כרטיס קול חיצוני בלי להסתבך יותר מידי- מומלץ לרכוש כרטיס קול חיצוני בחיבור USB

Latency:

כרטיסי קול טובים יותר יאפשרו Latency קצר יותר. מוסיקאים אשר עובדים עם תוכנות אודיו מקצועיות דוגמת קיובייס, ורוצים לאפשר לעצמם נגינה בזמן אמת, צריכים לשים דגש על כרטיס קול שיאפשר לרדת לערכי לייטנסי נמוכים מאוד של פחות מ-5 מילי-שניות.

 

מספר כניסות ויציאות

מספר הכניסות יקבע כמה כלים תוכל להקליט/לחבר למחשב בו זמנית. שתי יציאות הן הכרחיות לצורך חיבור לשני מוניטורים/רמקולים. כניסות ויציאות נוספות יאפשרו גמישות בחיבור אפקטים חיצוניים וסינטיסייזרים למחשב. ליוצרים של מוסיקה אלקטרונית, שלא מתכוונים להתמקד בהקלטת אודיו יספיק בדרך כלל כרטיס קול מקצועי סטנדרטי עם שתי כניסות ושתי יציאות. מי שמתכוון להתמקד בהקלטות לייב של כמה כלים במקביל יזדקק ל-כרטיס קול עם יותר כניסות.

איכות ההמרה

איכות הממירים היא המאפיין החשוב ביותר של כרטיס קול מקצועי. ממירים איכותיים יותר יתנו סאונד צלול, עמוק, פאנצ'י ונאמן יותר למקור. ממירים טובים פחות יספקו עיוות, וסאונד עם פחות עומק וחדות. כרטיסי קול שונים מפשרים רזולוציות המרה ועבודה שונות. לא נכנס כאן לעומקם של דברים בתחום, אך יש לשים לב שכרטיס הקול שאתם רוכשים מפשר עבודה ברזולוציה של לא פחות מ-96Khz ו-24 ביט. מומלץ במיוחד להימנע מכרטיסי קול שמאפשרים עבודה בתדר דגימה של 48Khz בלבד.

פרהאמפ ופאנטום

אומנם ניתן לרכוש פרהאמפ בנפרד מכרטיס הקול, אך בשלב ראשון כרטיס קול עם פרהאמפ מובנה יהווה יתרון. רוב הפרהאמפים שבאים עם כרטיס הקול אינם מהאיכותיים ביותר אך בהחלט עשויים להספיק להקלטות אודיו ראשונות. כרטיס קול שמגיע עם פרהאמפ יספק בדרך כלל גם Fantom Power - מתח חשמלי של 48volt אשר נחוץ להקלטת מיקרופון קונדנסר.

ממשק מידי

ניתן כמובן לרכוש ממשק מידי בנפרד מכרטיס הקול, אולם כרטיס קול עם ממשק מידי הוא יתרון.

יציאת אוזניות

מומלץ לרכוש כרטיס קול עם יציאת אוזניות אשר מוגברת בנפרד, גם אם הדבר מייקר קצת את המחיר.

קונטרולר ווליום

כרטיס קול עם כפתור ווליום פיזי ששולט על עוצמת היציאה יכול להיות שימושי מאד, ולחסוך לנו רכישה של קונטרולר נפרד כזה: מאד לא נוח לשלוט בעוצמה דרך המחשב.

הפיצ'רים הללו (פראמפ, מידי, יציאת אוזניות וכולי) ניתנים ברוב המקרים לרכישה בנפרד מכרטיס הקול, אך בדרך כלל כשהם נוספים לכרטיס הקול הדבר משתלם מאד מבחינה כספית!

 כרטיס קול מקצועי קונים בחנויות מוסיקה ייעודיות ולא בחנות מחשבים!

 

 

LFO הוא המרכז ללימודי האולפן הביתי. בבית הספר מתקיימים קורסים בסינטזה ועיצוב סאונד, לימודי קיובייס, קורס סאונד והפקת מוסיקה באולפן הביתי.
פלאגינים סינטיסייזרים וירטואליים להורדה בחינם במגזין LFO




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב